söndag 27 juni 2010

Rik och smal är de samma som lycklig?

Det kryper i kroppen och jag känner hur de kliar i bröstet, fram kommer kakorna till frukost och känslan är likförbannat kvar fast starkare. Okej jag vet va felet är idag och nu ska jag göra det bästa av situationen.
Det gäller räkningarna och bristen på pengar till alla. Som studerande ensamstående mamma har man inte så mkt att röra sig med. Varje månad sitter jag och kollar vilka räkningar som måste betalas och vilka som kan vänta. Det är jobbigt men det är bara att gilla läget. Sätter man sig i skiten får man ta tag i de och börja städa upp efter sig. Frågan är i vilken ända man börjar?
Måste jag jobba hårdare eller hitta glädjen för att kunna vända på allt.
Lika som men vikten gäller det att bestämma sig och vara helt säker på dit man vill och inte ge upp förren man nått sitt mål!
Jag tänker inte ge upp...
Siktar inte på just rik och smal, men på mindre fet och lite mer att röra sig me i plånboken men framför allt känna mig nöjd med mitt liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar